Link-uri utile

Contactează-ne

Sună la 0729.067.172

Arta subtilă a promovării fără să pari un idiot insuportabil

Arta Subtilă a Promovării Personale: Cum să Nu fii un Idiot Insuportabil

Ți-ai făcut vreodată cont pe LinkedIn și ai realizat rapid că acesta e locul unde toată lumea exagerează cât de „pasionată” și „motivată” este de job-ul ei? Bine ai venit în lumea modernă a autopromovării, unde toți pretindem că suntem versiuni mai bune ale noastre decât în realitate. Desigur, să-ți promovezi propria persoană și munca e vital astăzi, însă există o linie subțire între a te vinde bine și a fi pur și simplu insuportabil. Astăzi explorăm exact această linie fină, cu sinceritate brutală și umor cinic, în stilul lui Mark Manson.

De ce autopromovarea ne face pe toți să ne simțim ciudat?

Știi senzația aceea când postezi ceva despre cât de tare ești tu profesional sau despre cât de multe realizări ai avut luna trecută, și după ce apeși butonul „publică”, parcă ai înghițit o broască râioasă? Probabil te gândești că gestul tău arată ceva de genul: „Hei, lume, priviți cât de minunat sunt și cât de mult ar trebui să mă apreciați!”. Iar în secunda următoare, te întrebi dacă nu cumva ai devenit acea persoană antipatică de care se ferește toată lumea când o vede în supermarket.

Adevărul e că autopromovarea e inconfortabilă pentru că se simte artificială. Și e normal să simți asta – în definitiv, dacă nu ești narcisist înnăscut sau politician, asta nu e ceva natural pentru majoritatea dintre noi. Dar lumea modernă aproape că te obligă să te vinzi. Iar dacă nu o faci corect, vei fi trecut cu vederea.

Atenție: Să te lauzi nu e totuna cu autopromovarea inteligentă

Marea greșeală apare atunci când confundăm autopromovarea autentică și sănătoasă cu simpla laudă. Există șanse mari ca nimeni din listele tale de Facebook sau LinkedIn să nu fie interesat că ai reușit să faci spinarea perfectă la yoga sau că șeful te ridică mereu în slăvi pentru cât de bine faci cafeaua. Sorry, nu ești atât de special.

Dar, înainte să mă acuzi că sunt un cinic și urâcios, hai să clarificăm ceva. Nu spun că realizările tale nu contează. Spun doar că trebuie să existe o valoare pe care cititorul tău sau persoana ta de interes să o poată extrage din povestea ta. Ce e util pentru altcineva din ce tocmai ai împărtășit?

Deci, care e secretul promovării personale fără a fi enervant?

Probabil aștepți o soluție rapidă, în cinci pași simpli, de genul „Cum să fii mega popular și să ai milioane de followeri în doar trei zile”. Ei bine, spoiler alert: așa ceva nu există. Îmi pare rău să îți stric visul. Cu toate acestea, există câteva principii de bază pe care, dacă le urmezi, vei reuși să-ți promovezi abilitățile și talentele fără să fii evitat ca ciuma bubonică.

1. Autenticitatea e totul (chiar dacă doare)

Obsesia modernă asupra perfecțiunii este dezgustătoare și obositoare. Oamenii rezonează autentic. Știi care e cel mai atrăgător lucru de azi pe social media? Vulnerabilitatea. Recunoaște când dai greș, arată că ești om. Oamenii apreciază și se conectează cu sinceritatea. Într-un ocean plin de auto-glorificare și auto-laudă, autenticitatea e magnetul suprem.

2. Contribuie și oferă valoare autentică înainte să ceri apreciere înapoi

O regulă simplă: oamenii rezonează cu cei care oferă valoare din start. Înainte să postezi cât de grozav ești, gândește-te cum poate conținutul tău să îi ajute sau inspire pe alții. Adu ceva valoros la masa discuției. Vineri la pitch-ul tău către un client important, ai nevoie să impresionezi? Gândește, de exemplu, să vii echipat cu agende si calendare personalizate. Nu doar că îi va atrage atenția, dar îi vei oferi și ceva practic de folosit după întâlnire. E win-win situația.

3. Umorul în autopromovare: prietenul tău cel mai bun

Toată lumea se promovează într-un mod serios și plictisitor, de parcă viața lor depinde de cât de „profesional” și „serios” par ei. Dar ghici ce? Majoritatea formelor de promovare personală sunt niște glume, deci de ce să nu recunoaștem pur și simplu asta din start și să facem ceva distractiv și auto-ironic?

Umorul și auto-ironia sunt ca focul care topesc gheața imaginii ideale și prea lustruite. Crede-mă, toată lumea știe că ai și zile proaste sau că nu ești mereu în formă maximă. De ce te străduiești să ascunzi asta?

Greșeli comune în promovarea personală care te fac antipatic instant

  • Vorbești prea mult despre tine și ignori contribuția celorlalți
  • Te declari expert absolut pe teme în care abia ai pus piciorul
  • Folosești formule standardizate și pompezi clișee corporatiste („gândesc out of the box” și „team player”). Te rog, încetează asta imediat. Nu mai suntem în anii ’90 și nu te ajută cu absolut nimic.
  • Te lauzi constant cu „succesul” pe care nu l-ai validat încă (sorry, faptul că ai primit diploma de participare la un webinar gratuit nu te face specialist în nimic)

Concluzie sinceră și șocant de simplă: nimănui nu îi pasă. Și asta e bine!

Adevărul incomod dar eliberator este că nimănui nu îi pasă atât de mult despre tine cum crezi tu. În timp ce tu stai cu frica în sân că vei părea ridicol dacă nu postezi constant despre cât de grozav ești, restul oamenilor sunt prea ocupați să se gândească la propria lor imagine și la propria lor reputație.

Așa că, relaxează-te. Promovează-te autentic, umil și inteligent. Dacă dai greș din când în când, nu-i mare tragedie. Cel puțin ești sincer și încerci ceva. Să îți faci curaj să ceri o mărire de salariu? Ține cont de chestii mici, dar utile. Trage pe tine niște Imbracaminte personalizata cu logo-ul firmei și mergi la șeful tău cu sinceritate și argumente solide.

Îți lansezi brandul personal? Asigură-te că ai la îndemână Genti rucsace personlizate, branduite discret cu numele afacerii tale și nu ceva țipător evident. Cu cât ești mai discret și mai relevant pentru alții, cu atât mai mult și mai natural te vei face remarcat.

Iar la finalul zilei, ține minte: nu trebuie să fii perfect pentru a fi interesant sau relevant. Trebuie doar să nu fii un idiot insuportabil când vorbești despre tine.