Cum Să Nu Dai Greș Cu Promovarea Afacerii Tale (Sau Cum Să Te Faci De Râs Elegant)
Dacă ești antreprenor, probabil crezi că produsele sau serviciile tale sunt cele mai bune, minunate și incredibile chestii de pe planeta asta. Și poate chiar sunt. Problema nu e produsul tău genial, problema e că nimănui nu-i pasă că există, până nu faci tu pe dracu-n patru ca să arăți asta lumii.
Hai să fim sinceri brutal (cum îți place ție), 85% din afaceri sunt la fel de cunoscute ca o trupă indie pe care o știe doar vocalistul și mama lui. Și nu ne mințim, e trist. Dar mai trist e dacă trăiești cu constantă iluzie că lumea abia așteaptă să-ți cumpere produsul genial. News flash: lumea nu știe că existi. Dar hei, nu-i problemă, fix de asta ești aici.
Promovarea NU înseamnă doar „Marketing” și „Publicitate”
E foarte ușor să crezi că promovarea înseamnă să-ți faci un cont pe Facebook, să arunci o poză cu produsul tău peste o poză cu niște nori și să scrii un citat motivational gen „„Fii schimbarea pe care vrei s-o vezi în lume. Cumpără de la noi.” Serios? Gândesc că și Gandhi s-ar agita un pic în mormânt dacă vede ce strategie genială ai.
Scuză cinismul prietenesc, dar hai să ne revenim: Marketingul nu înseamnă spam agresiv și mesaje „încurajatoare” despre ce minunat ești tu. Marketingul real înseamnă să construiești o relație autentică de beneficiu reciproc cu oamenii care contează pentru tine. E despre problemele lor și despre rezolvarea pe care o oferi.
Îmbrăcăminte personalizată sau cum să NU arăți ca un idiot uniformizat
Știai că oamenii iau decizii în primele 7 secunde? Și da, asta se aplică și afacerii tale. Dacă te scarpini în cap și te întrebi cum poți să influențezi pozitiv aceste prime secunde, răspunsul poate fi mai simplu decât crezi: imaginea contează. Fie că vrei să recunoști sau nu, aspectul contează – și nu doar la persoane, ci și la companii.
Cine crede că aspectul nu e important, probabil trăiește sub o piatră și refuză să accepte realitatea. Nu contează cât de bună e mâncarea într-un restaurant, dacă ospătarul e îmbrăcat ca un conferențiar care tocmai s-a trezit din celebra mahmureală, imaginea ta tocmai a făcut un salt în gol. Ia-ți oameni echipați profesionist în Îmbrăcăminte personalizată și creează o impresie favorabilă imediată. Cel puțin, atunci când greșești (și crede-mă, vei greși), vei avea măcar stil.
Să vorbim despre gentile și rucsacele personalizate sau cum îți transformi clientul într-un billboard gratis
O veste bună și una proastă. Începem cu aia proastă: reclamele costă și tot mai mulți oameni urăsc să vadă reclame tradiționale. Vestea bună: Ești mai deștept decât atât. Nu mai căuta billboards sau reclame care strigă cât de bun ești tu. În schimb, poți face ceva inteligent: lasă-ți clientul să devină ambasadorul tău.
Creează Genti rucsace personalizate care să fie nu doar folositoare, ci și atrăgătoare. În acest fel, clientul devine fără să vrea un banner mobil care îți spune povestea, gratuit și non-stop. Bonus: cu cât gentile tale arată mai bine, cu atât mai puțini oameni își vor aduce aminte că ești doar încă un comerciant enervant. Vezi, e win-win!
Organizare inteligentă: Agende și Calendare Personalizate
Nimănui nu-i pasă că ai talent, entuziasm și energie să creezi un imperiu dacă ești dezorganizat ca o pisică turbată în magazinul cu jucării. Și da, friendo, cuvântul cheie e „organizare”. Așa că începe prin a le oferi oamenilor agende si calendare personalizate care să le facă viața mai ușor de trăit și în același timp să-și amintească zilnic despre tine și produsul tău. Voilá – marketing practic care nu enervează.
Nu Fi Un Robot, Te Rog!
Una din cele mai mari greșeli pe care le fac mulți antreprenori e că încearcă să fie prea „corporativi”. Organizarea strictă a mesajelor, email-urile formale cu „dragi clienți, vă respectăm și vă apreciem enorm bla, bla, bla”. Stop it! Dacă ai oameni normali ca target, vorbește „normal”.
Relaxează-te puțin, fii uman. Și amintește-ți că oamenii vor să cumpere de la alți oameni, nu de la un robot lipsit de umor și personalitate care încearcă să le priponească produsele direct pe gat. Iar dacă arăți autentic și direct, poți câștiga oameni reali și nu doar clienți impersonali. Authenticity sells, bullshit repels!
Eșecul Este Cel Mai Bun Profesor, Dar Nu Trebuie Să Fie Profesorul tău preferat
În sfârșit, câteva cuvinte despre eșecul inevitabil. Da, vei da gres. Vei face greșeli de promovare și uneori strategia ta genială se va transforma brusc într-un fiasco spectaculos. Este ok, dacă ești pregătit să înveți repede.
Cea mai rapidă cale spre succesul în marketing este, ironic, eșecul controlat. Experimentează cu idei noi, acceptă faptul că unele lucruri vor fi eșecuri și nu ai de ce să te rușinezi. E rușinos doar dacă nu înveți nimic și repeți prostia.
Concluzie: Învață să Contorizezi Visul, nu doar Vânzările
Atunci când faci promovare corect, vânzările vor veni organic – dar este nevoie de răbdare și autenticitate. Nu încerca să cucerești lumea într-o săptămână și nu crea promovare agresivă care-i transformă pe oameni în inamici sau te aruncă direct în folderul „spam”.
Fii strategic. Fii relevant. Fii sincer. Și cel mai important, fii atent la ce contează cu adevărat pentru oameni. În timp, vei descoperi că vânzările vor urma natural acelei conexiuni reale pe care ai construit-o.
Până atunci, ia-te mai puțin în serios, distrează-te cu business-ul tău și învață să ai grijă ce mesaje transmiți lumii prin promovarea ta. Nu de alta, dar ultimul lucru de care lumea are nevoie e încă o companie plictisitoare și previzibilă.