Adevărul Brutal Despre Marketingul Prin Obiecte Promoționale (și Cum Să Nu Dai Greș)
Bine ai venit într-o lume în care nimănui nu-i mai pasă cu adevărat ce ai tu de vânzare. Serios. Oamenilor nu prea le pasă de afacerea ta, de sloganul inteligent la care ai muncit toată noaptea sau de logoul tău „revoluționar” care seamănă suspect de mult cu alte zece mii.
Și totuși, ești aici. Ești aici pentru că, la fel ca mine și ca toți ceilalți, trebuie să găsești o modalitate să faci marketing care să nu fie atât de enervant încât să te blocheze prietenii pe Facebook. Și fix aici intră în scenă marketingul prin obiecte promoționale. Această bestie ciudată a promovării, care are puterea incredibilă – dacă o faci bine – de a face oamenii să-și amintească de tine sau, dacă o faci prost, de a sfârși cu dulapuri întregi de pixuri pe care nu le vrea nimeni nici gratis.
De ce majoritatea obiectelor promoționale sunt inutile (Hint: pentru că îți pasă doar de tine)
Uite care e treaba: Majoritatea companiilor comandă obiecte promoționale cu un singur criteriu în minte: „Ce e cel mai ieftin lucru pe care-l pot comanda în cantități industriale și pe care să-mi arunc logoul cât mai mare și mai strident?” Rezultatul? Sertare pline de pixuri neinspirate, brelocuri cu logouri uriașe care te fac să îți dorești să rămâi fără chei și, bineînțeles, celebra umbrelă prost proiectată care se întoarce pe dos când bate cel mai puțin vânt.
E timpul să recunoști un adevăr brutal și sănătos: nimănui nu-i pasă cu adevărat de logoul companiei tale. Oamenii însă iubesc să primească lucruri gratuite care le aduc valoare, chiar dacă aceste obiecte au un mic logou subtitrat undeva discret. Da, știu că pe tine te doare, dar hai să trecem peste ego și să vedem cum poți face asta corect.
Cum să te asiguri că promovezi brandul fără să trimiți obiectele direct la groapa de gunoi
Există două reguli de aur când vine vorba de obiecte promoționale:
- Să fie utile – Oamenii iubesc lucrurile pe care chiar le folosesc. Șocant, nu? Fie că e vorba de pixuri personalizate, căni de cafea ergonomice care nu curg sau chiar rucsacuri care nu arată ca și cum ar fi făcute din resturi reciclate ale bunicii, obiectele promoționale bune rezolvă o problemă reală. Adică, oamenii o să le păstreze, ceea ce înseamnă că brandul tău are o șansă să fie văzut zilnic.
- Să fie atrăgătoare – Spune stop obiectelor promoționale cu logouri mari cât casa. Design-ul trebuie să fie curat, simplu, subtil chiar. Fă-le să spună „Ia uite ce cool e obiectul ăsta!” în loc să spună „Ia uite cât de disperată e compania asta să mă bage sub ochi!”. Dacă vrei să ții cont de asta, ai putea să arunci o privire spre MagicPromo.ro, unde găsești idei de obiecte promoționale cu adevărat atractive și practice.
Obiecte promoționale de care oamenilor chiar le pasă (Și carpe Diem pentru brandul tău)
Vrei idei concrete de obiecte promoționale care au succes garantat și nu sfârșesc în lada de gunoi? Iată câteva:
- Sticle reutilizabile – Lumea devine eco-friendly, nimeni nu mai vrea să omoare planeta cu PET-uri.
- Stick-uri USB – Nimeni nu spune nu unui extra spațiu digital. Dacă adaugi și un design inteligent, ai câștigat teren.
- Agende bine concepute – dacă nimerești publicul potrivit (fără supărare, generația Z), un notes premium e ca ambrozia.
- Încărcătoare wireless – Dacă oferi așa ceva gratuit, oamenii o să creadă că ai descoperit focul sau ceva asemănător de spectaculos.
Alege cu grijă dacă nu vrei ca promoțiile tale să fie aruncate la gunoi
Așadar, înainte să dai click pe butonul „Cumpără 10.000 de pixuri ieftine personalizate”, întreabă-te sincer: „Dacă nu aș lucra pentru compania mea, dacă nu mi-ar păsa deloc de brandul care e printat acolo, aș păstra obiectul ăsta și l-aș folosi zilnic?”. Dacă răspunsul este nu, ori reconsideri alegerea obiectului promoțional, ori acceptă că tocmai ți-ai transformat bugetul de marketing într-o investiție în frustrări și dulapuri pline cu produse inutile.
Ca să rezumăm rapid și sincer: marketingul cu obiecte promoționale este fie genial, fie cel mai absurd mod de a risipi banii firmei. Dacă faci chestia asta corect, te îndrăgesc oamenii, brandul rămâne memorabil și șansele tale de a intra în istorie drept „cel care a ales acele umbrele infecte” devin minime.
Folosește-ți mintea, pune-te în pielea celor care primesc cadoul tău și oferă ceva incredibil de util și valoros. Sau, mai simplu, fă o vizită pe MagicPromo.ro și evită în mod elegant să devii exemplu în următorul articol despre obiecte promoționale ratate.